A karcsú vonalak 10 parancsolata

Mi a karcsú vonala titka? Ha a karácsony az év legszebb időszaka, akkor a karácsony utáni, minden bizonnyal a legkiábrándítóbb. Ekkor jön rá az ember lánya, hogy bizony a 3 napos “Karácsonykor nincs fogyókúra!” felkiáltás két sütemény és a kísérő forralt bor között, micsoda plusz kilókat tud az ember testére varázsolni. De közeledik az új év, az új fogadalmak időszaka!

Következő cikkünkben 10 tippet írtunk le Nektek, amiknek betartásával (és természetesen egy kis mozgással) eltüntethetők a kilók és fittebben, egészségesebben vághatunk neki az új évnek és az új kihívásoknak!

Karcsú vonalak 10 parancsolata
Karcsú vonalak 10 parancsolata

 A karcsú vonalak – TOP5+5 tipp:

1.Minden zsírt, igyekezzünk olívaolajjal, napraforgó- vagy repce-olajjal helyettesíteni. Csökkentsük a vaj, tejszín, margarin mennyiségét. A napi szükséglet: 1 kávéskanál olaj. Fogyasszunk lehetőség szerint, minél több halat, hiszen ezek igen gazdagok omega-3 zsírsavakban.

2.Együnk sok hüvelyest, zöldséget, friss gyümölcsöt, hántolatlan gabonatermékeket (barna rizst), burgonyát és salátákat – ezek, ugyanis csak alig vagy egyáltalán nem tartalmaznak zsírokat. Tipp: Nyugodtan fogyaszthatunk, fagyasztott zöldségeket is, a fagyasztás konzerválja a vitaminokat.

3.Csökkentsük a vöröshús (pl. marhahús),  kolbászhús fogyasztást. Helyettük, inkább a szárnyasokat és halféléket részesítsük előnyben.

4.Tejtermékekből válaszuk a csökkentett zsírtartalmú termékeket. 30 g zsíros tejfölben 9 g zsír van, ugyanennyi zsírszegény áruban csak 3 g.

5.Takarékoskodjunk a főzésnél! A teflon serpenyőt, csak kenjük ki olajjal. A zsírt a hús sütése után öntsük ki a serpenyőből. A párolás vagy gőzölés, megőrzi a zöldségek vitamin tartalmát és egyben a vonalainkat is. Helyettesítsük a mártásban lévő tejszínt zsírszegény aludttejjel vagy tejföllel.

+5 tipp a karcsú vonalak érdekében

6.Vágjuk le a húsokról a zsírt, és ha már mindenképpen felvágottat akarunk enni, akkor szeleteljük/szeleteltessük a lehető legvékonyabbra.

7.Kerüljük a készételeket! A természet adta zöldségek zsírszegének. 100 g héjában főtt burgonyában 0,3 g zsír van (66 kcal) , míg ugyanennyi chipsben 40 g (549 kcal)!!!

8.Reggeli müzlinket, készítsük el magunk: zabpehelyből, búzakorpából, sovány tejtermékekből és gyümölcsökből.  A kész müzlik cukrot, a hozzáadott diófélék és csokoládé sok kalóriát tartalmaznak.

9.Kerüljük a „zsírcsapdákat”, bármilyen csábítóak is! A sütemények, torták, csokoládék, jégkrémek, sajtok, pizzák valódi kalóriabombák. Ne kezdjük el a „Csak egy kicsit eszek belőle és kész!” vagy a  „Csak megkóstolom az íze kedvéért” játékot, hiszen tudjuk, hogy a „csak kis darab”, még egy „kis darabhoz” vezet, ami pedig, sok bevitt kalóriához.

10.A töltelékek igazi zsírszivacsok! Inkább kaparjuk ki a húsból vagy halból (bármennyire is fáj a szívünk). A fritőzt is száműzzük a sarokba. Köretként salátát vagy zöldségeket fogyasszunk!

Vissza a főoldalra >>

Irány a GreenPatika Webáruház >>

0 Shares:
You May Also Like
Elolvasom

Olasz pizza recept házilag

Olasz pizza recept házilag 4 fő részére, ami 2 nagy pizzát jelent! Mi kell a jó pizzatészta elkészítéshez?…
Elolvasom

Terhességi teszt házilag

Mi a legjobb terhességi teszt házilag? Hogyan végezzünk el terhességi tesztet házilag?Sokan türelmetlenül várjuk, hogy kiderüljön, hogy sikerült-e…