A repülő homokóra szárnyas logójával jelzett svájci márka vadonatúj szériája a Sport kollekció részeként jelenik meg ősszel, és számos újítást tartalmaz, miközben hűségesen követi a felfedezők szellemiségére építő márka hagyományait.

Longines és a repülés

A pilótaóra egy termékkatagória, pont mint a búváróra vagy a pilótakeksz. Miként az előbbit nem toljuk el magunktól arra hivatkozva, hogy nem merülünk, az utóbbit is választhatjuk nagy örömmel akkor is, ha nem repüljük át az Atlanti-óceánt egy tűzpiros Lockheed Vega repülőgéppel.

Kép: Lockheed Vega Képaláírás: Amelia Earhart által használt Lockheed Vega egymotoros repülőgép (National Air and Space Museum, Washington, Egyesült Államok Forrás: airandspace.si.edu)

 

Márpedig Amelia Earhart 1932-ben átrepülte, így ő az első nő, aki megálló nélkül teljesítette ezt a távot. Amikor Észak-Írország partjainál landolt, a közeli farm napszámosa megkérdezte, mégis milyen messziről érkezett. „Amerikából” – válaszolta egyszerűen Earhart, majd a csuklójára csatolt Longines kronográfon ellenőrizte a repülési időt: 14 óra 56 perc.

Kép: telegram

Amelia Earhart köszönő távirata a Longines-nak, melyben a kronográf pontosságát és megbízhatóságát dícséri
Ne feledjük, ebben a korban nem a pilóta számított a repülés leggyengébb láncszemének, mint manapság, hanem a technika. Az üzemanyagcső megreped és elárasztja a pilótakabint, jegesedés miatt irányíthatatlanná válik a jármű, vagy a téves navigáció miatt egyszerűen eltévednek és az óceánba zuhannak. Néhány valós példa csupán a repülés történetéből.

Kép: Amelia Earhart Képaláírás: Amelia Earhart

GPS hiányában a pilóták nagyrészt óráik pontosságára támaszkodtak és ennek segítségével határozták meg pozíciójukat. A könnyű leolvashatóság életet menthetett éjszaka, a túlméretezett korona pedig a kezelést segítette a dermesztő hideg ellen bőrkabátba és -kesztyűbe öltözött pilótának és navigátorának.

 „A repülés csábítása a szépség csábítása.” – Amelia Earhart

Az új Spirit a Longines válasza a pilótaórák megbízhatóságával és megjelenésével szemben támasztott elvárásokra: klasszikus pilótaóra design a legmodernebb óraszerkezettel.


Kép: Spirit Chronograph L3.820.4.73.2

Klasszikus hárommutatós

A hárommutatós dátumos modell 40 és 42 mm tokátmérővel egyaránt elérhető, mindegyik 3 színben: matt fekete, szemcsés felületű ezüst és sugárirányban csiszolt fénylő kék. A hegyes végű mutatók és a vastag számjegyek Super-LumiNova bevonatot kaptak a könnyű leolvashatóság érdekében. A korona jobb oldalon kesztyűben is hozzáférhető és segítségével a mutatókat beállíthatjuk.

AZ ÓRÁT AZ ALÁBBI VÁLTOZATOKBAN KERESHETITEK A CHRONO EXPORT-IMPORT KERESKEDELMI KFT. ÜZLETEIBEN.


Kép: Matt fekete számlap L3.810.4.53.0


Kép: Szemcsés ezüst számlap L3.810.4.73.2


Kép: Sunray csiszolású kék számlap L3.810.4.93.2

A másodpercmutató végén és a percskála belső felén a gyémánt alakzat a pontos idő egyértelműbb értelmezését segíti, a mindkét oldalon tükröződésmentes bevonattal ellátott zafírkristály óraüveg szinte láthatatlan, vagyis a tükröződés minimális, kedvünk támad megérinteni a számlapot.


Kép: A 40 milliméteres verzió fémcsattal L3.810.4.73.6

Kép: A 42 milliméteres verzió nagyobb számlapján a dátumablak mellett megjelenik a 3 órát jelző index L3.811.4.93.0

Az L888.4 szerkezet COSC minősítést és szilícium hajszálrugót kapott. Az automata felhúzás maximálisan elérhető járástartaléka 64 óra, 25,200-as féllengésszám mellett. A rozsdamentes acél tok hátoldalán földgömb és a Longines logóból ismerős repülő homokóra.


Kép: A L3.810.4.53.0 hátlapját 6 csavar rögzíti, a földgömb a felfedezésekre és repülési rekordokra utal

Chronograph

A stopperrel ellátott verzió mérete 42 milliméter, a számlapon értelemszerűen megjelenő perc- és óragyűjtő mellett itt is feltűnnek a Longines által korábban már alkalmazott csillagok, melyek a szerkezet pontosságát és megbízhatóságát jelzik.

Kép Csillagok Képfelirat: Az L3.810.4.53.0 hárommutatós számlapja az 5 csillaggal


Kép: Az L3.820.4.93.0 kronográf számlap kiosztása a felső mezőbe került csillagokkal és a 4 és 5 óra közé áthelyezett dátumablakkal

A korona két oldalán az időmérés indítására és megállítására szolgáló nyomógombokon túl, a tok másik oldalán 10 óránál egy csavaros nyomógomb jó szolgálatot tesz. Segítségével könnyedén válthatjuk a dátumot, elkerülve a koronacső állandó mozgatását és így meghosszabbítva élettartamát.

Kép: A dátumváltó gomb menetes rögzítése a szándékolatlan módosítás elkerülése érdekében

A kronográf oszlopkerekes szerkezete az L688.4, a hajszálrugó itt is szilíciumból készült, és a számlapra felkerülhetett a „chronometer” felirat, vagyis az ISO 3159 szabvány alapján megállapított teszteken elérte a COSC minősítést. A szerkezet pontosságáért felelős billegő 4 Hz-en ketyeg, ami a svájci óragyártás megszokott értéke, miközben a járástartalék elérheti a 60 órát.
Videó: chrono video Képfelirat: Kék számlapos kronográf működés közben L3.820.4.93.0

Prestige Box

Bár a pilótaóráktól elsősorban azt várjuk, hogy a magasban teljesítsenek jól, a hárommutatós és a kronográf verzió is 100 méteres víznyomásnak ellenálló tömítéseket kapott. Választhatjuk fémcsattal vagy barna illetve kék bőrszíjjal. A 40 mm-es kiadás esetében pedig igen vonzó ajánlat lehet a Prestige Box, ahol mindegyiket megkapjuk, ráadásul gyorskioldóval, ami a szíjak közötti váltás egyszerű és eszközigény nélküli módját teszi lehetővé.


Kép: Prestige Box a cserélhető szíjakkal – különösen előnyös a tartófülek nem sztenderd szélességű távolsága miatt

Ajánlás:

A Longines valódi hagyományokkal rendelkezik a pilótaórák terén, a repülés és a földrajzi felfedezés úttörőivel működött együtt. Új kollekciója esztétikai értelemben hitelesen idézi fel a ’30-as évek hőskorszakának óráit, minőségileg pedig képes azt nyújtani, amit csak kevés gyártó a piacon.

További érdekességek a pilóták, felfedezők és a Longines közös történetéből:

Luczay Szabolcs

2 Shares:
Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.

You May Also Like