Narancsbőr ellen

Mit tehetünk narancsbőr ellen? Összeszedtük a legjobb házi praktikákat narancsbőr ellen. A narancsbőr ellen számos egyszerű, otthon könnyen elvégezhető praktika létezik, de kezdjük az elejéről.

Mi az a narancsbőr

A narancsbőr egyfajta bőrelváltozást, ami nem más mint a bőrfelület rücskös, egyenetlen, a narancs héjához hasonlatos, kellemetlen tapintatú elváltozása. A narancsbőr könnyen észrevehtő, csak nézz a tükörbe és csípd össze a bőröd.  Mit tehetsz a narancsbőr ellen? Először határozd meg, hogy milyen stádiumban vagy:

  • 0. stádium: a bőr sima, a narancsbőr álló és fekvő helyzetben sem vehető észre.
  • 1. stádium: a bőr a 0. stádiumhoz hasonlóan sima, de összenyomva már megfigyelhető a narancsbőr.
  • 2. stádium: a bőr fekvő helyzetben sima, de állva viszont tapasztalható a narancsbőr.
  • 3. stádium: a narancsbőr minden testhelyzetben, a bőr összenyomása nélkül is megjelenik.

Téged is érint a narancsbőr?

A narancsbőr  bárkit érinthet, de általában a nőknél jellemzőbb. A narancsbőr kialakulásában meghatározó szerepet játszik az életmódunk. Sok ülőmunka, a káros szenvedélyek, mint például a dohányzás, a kevés folyadék bevitel és a vitaminokban szegény táplálkozás mind mind a narancsbőr kialakulásának kedvez. Tulajdonképpen még idesorolható a stressz és a túl szoros gatyák, nadrágok.

A jó testalkat sem jelent garanciát a narancsbőr ellen. Kifejezetten karcsú nőknél is megfigyelhető a narancsbőr kialakulása. Viszont a hormonális tényezők miatt a magas, vékony, férfiasabb nőknél ritkábban fordul elő narancsbőr..

A narancsbőr minden olyan testrészen kialakulhat, mely az átlagnál több zsírszövetet tartalmaz. Általában a fenéken és a combon jelentkezik, vagy a csípő, a derék, a has, a felkar, a mell, illetve a vádli és a térd is narancsbőrre hajlamos része a testünknek.

A narancsbőr okai

Az, hogy a narancsbőr miért a nőket sújtja inkább, a két nem közötti hormonális eltérések, illetve a bőr eltérő tulajdonságaiból adódik.

A bőr három rétege közül a legalsóban, az ún. bőraljában a nőknél sokkal több zsírszövet található, mint a férfiaknál, bizonyos testtájakon pedig vastagabb is e réteg. A bőr középső, kötőszövetes rétege, amely a benne lévő lévő vérerek és nyirokerek hálózatán keresztül gondoskodik a bőr anyagcseréjéért, a nőknél sokkal lazább, mint a férfiaknál, mivel a bőrnek sokkal tágulékonyabbnak kell lennie – gondoljunk csak arra, hogy a terhesség alatt milyen hatalmas méretváltozást kell elviselnie. A kötőszövet lazasága azt eredményezheti, hogy a bőralja zsírsejtjei könnyen átjutnak a kötőszövetbe és ott összecsomósodva, fürt alakban lerakódva megváltoztatják a bőr struktúráját, kiadva a narancsbőrre jellemző hepehupákat.

A narancsbőr hátterében álló másik ok az elégtelen vér- és nyirokkeringés, amit fokozhat például a kevés mozgás, vagy a túlsúly is. Emiatt romlik a sejtek oxigén- és tápanyagellátása, a salakanyagok sem ürülnek ki, hanem lerakódnak a sejtek között, a szövetek ödémássá válnak (felgyülemlik a nyirokfolyadék), a zsírsejtek pedig növekedésnek indulnak – összességében romlik a bőr egészsége és fokozódik a narancsbőr súlyossága.

A cellulitre való hajlamot más tényezők is fokozhatják, melyek közül a legtöbb korunk életmódjával van összefüggésben. A mozgásszegény ülő életmód miatt az amúgy is párnázottabb testrészek vér- és nyirokkeringése csökken, így pedig az ételeinkben található sok cukor és só, a tartósítószerek és más adalékanyagok sem tudnak teljes mértékben kiürülni. Az egészségtelen, kalóriadús élelmiszerek fogyasztása és a rendszeres mozgás miatt elhízunk, a megnövekedett zsírsejtek pedig szintén rontják a bőr keringését. A narancsbőr kialakulásának a fogamzásgátló és más gyógyszerek szedése, a dohányzás és az alkoholfogyasztás is kedveznek.

Velünk született tulajdonságainkat nem tudjuk megváltoztatni, így a narancsbőr kialakulását meghatározókat sem, de az életmódunkkal és kozmetikai kezelésekkel, otthoni praktikákkal szerencsére sokat tudunk javítani a helyzeten.

Mit tehetsz a narancsbőr ellen

Ha végleg le szeretnénk számolni a narancsbőrrel, tudnunk kell, hogy egyszeri és végleges megoldás nem létezik, és még a valóban csodás hatású professzionális kozmetikai kezelések eredménye sem tart örökké. A jó hír az, hogy ha tudjuk, mit tehetünk ellene, némi odafigyeléssel és pár praktikával sikeresen csökkenthetjük a bőrünket csúfító huplikat.

Szauna

A szaunában uralkodó páratartalom és hő, illetve a szaunázás közben vett hideg zuhany hatására felpezsdül a vérkeringést és fokozódik az izzadás, mindez pedig gyorsítja az anyagcsere-folyamatokat és elősegíti a méregtelenítést. Hatására a bőr feszesebbé és simábbá válik, és ha rendszeresen űzzük, a narancsbőr enyhülésére is számíthatunk. Kevésbé terheli meg a keringést az infraszauna, ráadásul az általa kibocsátott infravörös sugarak a bőr mélyebb rétegeibe is behatolnak, így a méregtelenítés fokozottabban megy végbe, mint a hagyományos szaunában.

Váltózuhany

A mindennapos tisztálkodás végén a narancsbőrös területeken alkalmazzunk hideg-meleg váltózuhanyt. Ez fokozza a vérkeringést és erősíti a kötőszöveteket. A vízsugarat mindig alulról felfelé vezessük a lábon és a combon. A lábszáron lévő visszerek ellen is jó hatású. Sokat segít az érintett területek masszírozása is, ehhez a zuhanyozás során használjunk masszázs- vagy dörzskesztyűt, lufaszivacsot, vagy kifejezetten narancsbőrre való masszírozót.

Méregtelenítés

Nagy segítség lehet a narancsbőr ellen egy méregtelenítő kúra is – akár már egy nap is hasznukra lehet, de igazán hatásosnak egy hosszabb kúra bizonyulhat.

Illóolajokkal a narancsbőr ellen

A narancsbőr ellen azok az olajok jelenthetnek segítséget, melyek fokozzák a vér- és nyirokkeringést, a méregtelenítést. Ilyenek a fahéj, a borókafenyő, a citrom, a grapefruit, az édeskömény, a rózsa, vagy a boróka olaja. Magas koncentrációjuk miatt az illóolajokat soha ne alkalmazzuk közvetlenül a bőrön, mindig valamilyen bázisolajba (pl. mandula-, szőlőmag- vagy olívaolaj) cseppentsünk belőlük néhány cseppet. A legjobb masszázs vagy testtekercselés során használni őket.

Rendszeres mozgással a narancsbőr eltűnik

A mozgás a narancsbőr hasznos ellenszere, de csak ha rendszeres, ami ideális esetben heti háromszori alkalmat jelent. Kocogás, futás, kerékpározás, zsírégető torna, step aerobic, callanetics, aquafitness, spinning, tánc – bármi segít, ami jól megdolgoztatja az érintett testrészeket. Ha edzőterembe járunk, használjuk a futó- és taposógépet, vagy az ellipszistrénert – a leghatásosabb gyakorlatok elsajátításához legjobb, ha személyi edző segítségét kérjük.

Sok folyadékkal a narancsbőr ellen

Fogyasszunk elegendő mennyiségű és megfelelő minőségű folyadékot! Ez napi 2-3 liter szénsavmentes ásványvíz, minél kevesebb mesterséges adalékanyagot tartalmazó, vagy frissen facsart gyümölcs- és zöldséglé, zöld tea vagy gyógytea legyen.

Testtekercselés

Ha a professzionális kozmetikai kezelést nem engedhetjük meg magunknak, a tekercselésről és a narancsbőrre kifejtett áldásos hatásairól akkor sem kell lemondanunk. Készítsünk elő háztartási fóliát, 1-2 dl bázisolajat, és maximum háromféle illóolajat a fentiek közül. A bázisolajba tegyünk néhány cseppet mindegyik olajból, és rázzuk össze a keveréket. Alaposan radírozzuk le a bőrünket az érintett testtájakon, például lufaszivaccsal, a kedvenc bőrradírunkkal vagy a tusfürdőnkbe kevert cukor, nagy szemű só segítségével. Zuhannyal öblítsük le a bőrt és töröljük szárazra, majd az olajjal alaposan kenjük be. Ezután jöhet a tekercselés: a fóliával alulról felfelé haladva feszesen, de nem túl szorosan tekerjük be a combunkat és a csípőnket, majd burkolózzunk be egy meleg takaróba, és pihenjünk 15-30 percig. Az olajat ne mossuk le!

Egészséges táplálkozás

A szervezetünkbe került ételek minősége bizony a bőrünkön is tükröződik. Száműzzük az étrendünkből az állati eredetű zsírokat, a szénsavas és cukros üdítőket, fogyasszunk minél kevesebb sót és finomított cukrot, ugyanakkor együnk minél több gyümölcsöt-zöldséget és teljes kiőrlésű gabonát.

 

Krémek a narancsbőr ellen

Ezek a készítmények a vérellátás és a nyirokkeringés fokozása révén a salakanyagok kiürülését, másrészt a zsírsejtek lebontását segítik. Leggyakrabban koffeint, l-karnitint és növényi enzimeket találhatunk bennük, de sokuk tartalmaz illóolajokat, tengeri alga, zöld tea vagy gyümölcsök, gyógynövények kivonatát. Tartós eredményt úgy remélhetünk, ha végzünk egy 1-2 hónapig tartó, mindennapos kezelést, a későbbiekben pedig heti 1-2 alkalommal használjuk. 

 

 

0 Shares:
You May Also Like